Heartbeat, שדרוגי vCenter Server ושאר מוצרי הניהול

לא מעט לקוחות הטמיעו ומטמיעים המוצר VMware vCenter Server Heartbeat כדי למנוע מצב בו אנו מאבדים את ניהול הסביבה הוירטואלית במידה ושרת ה – vCenter Server נפל. vCenter Server Heartbeat מאפשר הגנה על שרת ה – vCenter Server על ידי בניית שרת Shadow ורפליקציה מלאה בין השרתים. ניתן ליישם פתרון זה במגוון אפשרויות: בין שרתים פיזיים, בין שרת פיזי לוירטואלי, בין שרתים וירטואלים, עם או בלי סנכרון של בסיס הנתונים, באותו אתר פיזי או בין אתרים שונים ועוד.
אולם כאשר אנו באים לשדרג את סביבת הניהול, או להתקין מוצרי ניהול נוספים כגון VMware vCenter SRM, הרי שכאן יש לקחת בחשבון כי אנחנו עובדים על vCenter Server Heartbeat.
לגבי שדרוגים של שרת vCenter Server, עד לפני מספר שבועות היה מאמר יחיד באתר ה – Support של VMware שהנחה כיצד לבצע את השדרוג מ- VirtualCenter 2.5 יחד עם Heartbeat ל- vCenter Server. בשבועות האחרונים VMware עדכנה את המאמר וכעת ניתן למצוא אותו תחת הלינק הבא, בו יש הסבר מפורט כיצד ניתן לשדרג מ – vCenter Server מגרסה 4.0 ל – 4.1. מאמר זה מתייחס להתקנה של vCenter Server כאשר בסיס הנתונים הינו SQL Server מרוחק. לבסיס נתונים מקומי קיים מאמר מתאים.
התייחסות נוספת יש לתת ל – Heartbeat בעת התקנה של VMware vCenter SRM וזאת ניתן למצוא בלינק הבא.  הייתי לוקח בחשבון מעבר לסדר ההתקנה, גם משמעויות של כיצד ליישם את המוצרים זה לצד זה לדוגמא vCenter Server Heartbeat כדי לתת מענה לשרידות ל – vCenter בתוך האתר בעוד ש – vCenter SRM משתמש ב – vCenter נוסף נפרד כדי לתת שרידות בין אתרים גם לשרותי הניהול. כמו כן הייתי בוחן תרחישים שונים של אובדן שרת ה – vCenter Server בהתאם לדרישות הארגון.
מעבר לכך לא מצאתי כל התייחסות ל – Heartbeat במוצרי הניהול הנוספים לדוגמא Capacity IQ, Lab Manager, vCloud Director וכדומה.

About Yaniv Weinberg

בשנתיים האחרונות אני משמש כיועץ ומנהל לקוחות טכני בחברת VMware. במשך שלוש שנים לפני כן עבדתי בחברת Microsoft כ - Premier Field Engineer בתחום Windows.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*