PowerCLI 4.1 U1

בימים האחרונים יצאה גרסה חדשה של PowerCLI 4.1 U1, ומצאתי בה לא מעט כלים מעניינים. צירפתי דוגמאות ל – CMDlets חדשים שיעזרו לכל vSphere Admin.
1. שימוש get-extop, האם יש צורך להוסיף במילים ? היכולת לאסוף סטטיסטיקות באמצעות PowerShell ללא כל צורך להשתמש ב – SDK או לשלוף את הנתונים ישירות מבסיס הנתונים.
2. תמיכה מלאה ב – Virtual Distributed Switch וב – VDS Port group דרך הפקודות הקיימות של Get-VirtualSwitch, Get-VirtualPortGroup, Get-VMHost, Get-VM, New-NetworkAdapter, Set-NetworkAdapter, and Get-VMHostNetworkAdapter ,
3. גולת הכותרת מבחינתי היא השיפורים ב – HA: באמצעות הפקודה Get-HAPrimaryVMHost ניתן לקבל את רשימת שרתי ה – Primary ללא כל שימוש בקובץ var/log/vmware/aam/aam_config_util_listnodes.log או שימוש ב – HA cli. הרחבה של פקודה קיימת בשם Get-Cluster מאפשרת לקבל את גודל ה – Slot עבור ה – HA שהוגדר לאשכול.
4. עריכה וקבלת נתונים מ – vCenter Alerts באמצעות 8 CMDlets חדשים.
אלו רק ארבעה מתוך מכלול רחב יותר של שינויים, אבל די באלו כדי לתת לנו את היכולת לבנות כלי שו"ב זריזים מהירים ופשוטים.

יניב

About Yaniv Weinberg

בשנתיים האחרונות אני משמש כיועץ ומנהל לקוחות טכני בחברת VMware. במשך שלוש שנים לפני כן עבדתי בחברת Microsoft כ - Premier Field Engineer בתחום Windows.

5 Replies to “PowerCLI 4.1 U1”

  1. cmdlet שימושי מאוד נוסף הוא get-esxcli המאפשר לקבל נתונים של esxcli בלי שצריך להתחבר ל – ESX. חשוב לציין ש – get-esxcli ו – get-esxtop הן כרגע experimental.

  2. שני Featureים מאוד שימושים נוספים:
    Get-AdvancedSetting – ניתן בעזרת הפקודה לקבל את ההגדרות המתקדמות של הגדרות הCluster וHA (כמובן שניתן גם לבצע SET/NEW/REMOVE).

    Get-VMHostDiskPartition – הפקודה מציגה את מצב הדיסקים המקומיים של שרת הESX (מצב ה Partitions)

    רעי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*