שדרוג SRM מגרסה 4.0 ל – 4.1 והודעת שגיאה Error 58

במהלך השבוע ביצעתי שדרוג של SRM מגרסה 4.0 ל – 4.1 כמהלך משלים לשדרוג vCenter Servers. התהליך מאוד פשוט ויש להתייחס לנקודות הבאות :
1. בדיקת SRM compatiblity עבור תאימות מערכות הפעלה, בסיסי נתונים, SRA וכו. לדוגמא כל אלו שמריצים SRM 4.0 על מערכת הפעלה מבוססת 32 סיביות יאלצו לבצע התקנה מחודשת, אבל מיכאל כבר נגע בנושא זה בבלוגים קודמים. לגבי SRA מומלץ מאוד לבצע את הבדיקה ב – Site Recovery Manager Storage Partner Compatibility Matrix
2. ביצוע גיבוי לבסיס הנתונים של SRM
3. ביצוע גיבוי של קבצי הקונפיגורציה. ל – SRM קיימים שני קבצי XML הראשון הוא extension.xml והשני vmware-dr.xml. כאן אפשר להיות רגועים כי תוכנית ההתקנה יוצרת גיבוי של הקבצים ומוסיפה סיומת bak, אבל ממליץ לגבות בכל מקרה.
4. סדר ההתקנה מתבצע כדלקמן : קודם משדרגים vCenter Server ב – Protected Site, לאחר מכן משדרגים vCenter SRM ב – Protected Site, משדרגים vCenter Server ב – Recovery Site ולבסוף vCenter SRM ב – Recovery Site. מומלץ מאוד לא לשנות את כתובת ה – IP או שם שרת ה – vCenter Server מאחר ואלו מוגדרים בבסיס הנתונים של ה – vCenter SRM. שינוי שם או כתובת IP יכול לגרום ללא מעט תקלות ויש לעשות זאת באופן מורכב יותר (כמובן שיש לקחת בחשבון תלויות של מוצרים נוספים בשם או כתובת ה – IP של vCenter Server).

בעת ביצוע תהליך השדרוג , התקבלה הודעת השגיאה הבאה : Error 58: unexcepted error
חיפוש במשאבים חיצוניים ופנימיים של VMware, לא נתנו כל תשובה. לכן התחלתי לבדוק את קבצי Log של תהליך ההתקנה. ניתן למצוא זאת תחת C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Temp\1 אם אתם מריצים SRM על גבי מערכת ההפעלה Windows Server 2003, ותחת %USERPROFILE%\AppData\Local\Temp\ אם אתם מתקינים זאת על גבי מערכת ההפעלה Windows Server 2008. במידה ויש צורך לאסוף מידע ברמת Verbose, ניתן להריץ את הפקודה הבאה : "VMware-srm-####.exe /V"/lve C:\SRM-installation-log.txt. בדיקה בקבצי ה – Log העלתה כי יש בעיה בשלמות קובץ הקונפיגורציה Extension.xml. לאחר זמן רב מצאתי ששדה ה – adminemail היה ריק והוא זה שגרם לתקלת ההתקנה, הזנה של כתובת E-mail פתרה את הבעיה.
לכן במידה ואתם חווים תקלות הקשורות ב – Error 58, אני ממליץ לבדוק את שלמות ותקינות קבצי ה – XML ואף לבצע השוואה מול התקנה נקייה או מערכת תקינה.
עם סיום ההתקנה לא לשכוח לבצע Pair בין ה – Protected וה – recovery Site. הרצת Recovery Test תהווה בדיקה טובה לתקינות המערכות.

מידע נוסף ניתן למצוא בשני ה – Links הבאים :
Uptime Blog
VMware vCenter Site Recovery Manager 4.1 Upgrade FAQ

לפחות יצא בלוג (מקווה שמעניין) בזמן המתנה בשדה התעופה (היתרו). לילה טוב 🙂

About Yaniv Weinberg

בשנתיים האחרונות אני משמש כיועץ ומנהל לקוחות טכני בחברת VMware. במשך שלוש שנים לפני כן עבדתי בחברת Microsoft כ - Premier Field Engineer בתחום Windows.

One Reply to “שדרוג SRM מגרסה 4.0 ל – 4.1 והודעת שגיאה Error 58”

  1. אחרי השידרוג חשוב לבדוק את ה – Advanced Settings של SRM. יש להם נטייה להתאפס.
    בנוסף, חייבים לבצע רסטרט לשרתי ה – SRM אחרי השידרוג (וגם אחרי התקנה נקיה אגב), אחרת יכולות לצוף הודעות שגיאה לא מוסברות והתנהגות מוזרה. ריסטרט של ה – service לא מספיק!

להגיב על מיכאל מליז'ונק לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*